خنده,شادی ,سرگرمی

اگر اهل دلی باما صفا کن

خنده,شادی ,سرگرمی

اگر اهل دلی باما صفا کن

ترفندهای دیگری در PES 2013 ,PES 2012, PES 2011

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ب.ظ

) ایجاد دیواره دفاعی در هر نقطه از زمین :
در هر جایی که تیم حریف صاحب ضربه ی ایستگاهی بشه حتی در زمین خودش شما میتونید دیواره ی دفاعی حداقل دو نفره تشکیل بدین. برای این منظور دکمه ی L2 رو نگه داشته سپس در همین حالت یکبار جهت بالا رو بزنید تا یک دیواره ی دفاعی یکنفره تشکیل بشه . سپس اگه باز هم در همین حالت دوباره جهت بالا رو بزنید یک بازیکن دیگه به دیواره دفاعی افزوده میشه. همچنین با L2 و جهت پایین از تعداد بازیکنا کم میشه.



3) پاس یک دو:

برای دادن پاس یک دو ابتدا در حالی که توپ در اختیار بازیکن اول هست دکمه ی L1 رو نگه داشته سپس پاس بدین بعد از رسیدن توپ به بازیکن دوم دوباره به بازیکن اول پاس بدید .اما فرق این نوع پاس با معمولی در اینه که بازیکن اولی بعد از پاس دادن در عمق حرکت میکنه و آماده پاس دادن بازیکن دوم به اون میشه.



4) پرش از روی تکل :
هنگامی که بازیکن حریف به سمت بازیکن شما تکل میره با زدن دکمه ی R2 میتونید از تکل اون فرار کرده و از روی اون بپرید. البته همیشه این ترفند به کار نمیاد و ممکنه بازم توپو از روی تکل از دست بدید. معمولا موقعی که تکل کاملا از روبرو نباشه این ترفند موثره.



5) ساخت ورزشگاه در PES 2011 :
البته منظورم از ساخت ورزشگاه این نیست که با برنامه های ویرایشگر بازی یا نرم افزارهای سه بعدی سازی مثل 3DMAX اونو طراحی کرده و وارد بازی کنید که البته اون بحثش جداست . بلکه در خود بازی PES 2011 میتونید اقدام به ساختن ورزشگاه به صورت ساده کنید. برای این منظور در منوی اولیه بازی گزینه ی Edit رو انتخواب کرده سپس Stadium و سپس گزینه ی Stadium Creator رو انتخواب کنید . در منوی باز شده با گزینه های مختلف اون میتونید ورزشگاه مورد علاقه ی خودتون رو طراحی و ذخیره کنید.



6) گزینه Community برای چیه ؟
اگه دقت کرده باشید در منوی اصلی بازی یک گزینه به نام Community وجود داره . اما این گزینه برای چی ساخته شده؟
فرض کنید شما چند تا رفیق باشین که سر بازی PES با هم کرکری داشته باشین و مثلا هرکدومتون ادعا میکنه که من تا حالا از همتون بیشتر بردم و در نتیجه بازی من از شما بهتره اما واقعا کی راست میگه؟ مشکل اینجاست که تعداد برد و باخت ها در جایی ذخیره نمیشه تا معلوم بشه کی بیشترین برد رو داشته اما گزینه ی Community میتونه این مشکل رو حل کنه . یعنی اگه بازی های دوستانه رو در Community انجام بدین تعداد برد و باخت ها در اون ثبت میشه.
ابتدا گزینه Community رو انتخواب کرده و سپس New رو انتخواب کنید. بعد از انتخواب یک نام برای اون وارد منوی Community میشیم . حالا به وسیله گزینه ی Members List وارد یک لیست میشیم . در این لیست نام افرادی رو که معمولا باهاشون بازی میکنیم در هر یک از شماره ها ذخیره می کنیم. بعد از این کار Community خودمون رو با یک نام سیو می کنیم . حالا از این به بعد ما برای بازی دوستانه ابتدا وارد Community که سیو کرده بودیم میشیم و با استفاده از گزینه ی VS. Match بازی های دوستانه خودمون رو انجام میدیم تا نتیجه ی تمام برد و باخت ها ذخیره بشه. در ضمن برای مشاهده ی آمار و نتایج افراد از گزینه ی Match Records استفاده میکنیم . در این رنکینگ که چیزی شبیه رنکیگ بازی های آنلاین هست میتونیم تعداد برد ها، مساوی ها ،باخت ها، خطاها، کارت ها، میانگین گل ها در هر بازی و... رو مشاهده کنیم.
همچنین میتونید بین خودتون هم لیگ یا کاپ برگزار کنید با استفاده از گزینه ی Competition


7) گوش دادن به آهنگ های PES 2011 در بازی PES 2010 :
ممکنه یه نمه عجیب به نظر برسه ولی میشه. اگه از آهنگ های PES 11 خوشتون اومده ولی میخواین همین آهنگ ها رو در بازی PES 2010 گوش بدین به این صورت عمل کنید.
ابتدا از بازی خارج شده و در محل نصب بازی PES 2011 بر روی پوشه ی IMG دوبار کلیک کرده تا وارد اون بشین. حالا در این پوشه از فایل dt02.img کپی بگیرید . سپس اینبار به محل نصب بازی PES 2010 رفته و در پوشه ی IMG اونو Paste کنید تا جایگزین فایل اصلی بشه. به این ترتیب اگه وارد بازی PES 2010 بشین آهنگای PES 2011 رو خواهید شنید.
البته میتونید برعکس این کار رو هم انجام بدین یعنی فایل dt02.img رو از PES 2010 بروی PES 2011 کپی کنید تا در پی اس 11 آهنگای پی اس 10 رو بشنوید.



8) آوردن فلش روی سر دروازبان :

در زمانی که توپ زیر پای دروازبان نیست برای اینکه بتونیم فلش رو بیاریم روی سر دروازبان و اونو کنترل کنیم ابتدا دکمه ی L1 رو بزنید و اونونگه دارید و در همین حالت دکمه ی R رو به داخل فشار بدین . به این ترتیب با اومدن Cursor (فلش) روی سر دروازبان میتونیم اونو کنترل کنیم.
نکته: برخلاف PES 2010 در زمانی که توپ در اختیار تیم شما باشه نمیشه فلش رو آورد روسر دروازبان یعنی فقط در زمان دفاع میشه این کارو کرد.



ترفند های خنده دار و عجیب غریب :

ترفندهای زیر که خدمتتون عرض خواهم کرد شامل حرکات غیر معمول و عجیب و غریب و خنده دار بازیکنان میشه که فقط جنبه ی سرگرمی داره و چندان به درد بازیتون نمی خوره.


9) خل و چل بازی بازیکنان در زمین !

با استفاده از این ترفند جالب تمام بازیکنان و حتی داور درست مثل دیوونه ها رفتار میکنن انگار به جای زمین فوتبال دارن تو تیمارستون بازی میکنن. به طوری که مثلا یکیشون تو زمین پرواز میکنه یکی بیخود و بیجهت شیرجه میره یکی تو زمین اسکیت سواری میکنه یکی خودشو به زمین میزنه و .....
البته بهتره این ترفند رو در PES 2010 امتحان کنید چون در PES 2011 ممکنه باعث هنک شدن بازی بشه برای انجام این ترفند به طریق زیر اقدام کنید.
ابتدا در محل نصب بازی PES 2011 وارد پوشه ی IMG شده و از فایل dt0e.img کپی بگیرید سپس اینباردر محل نصب بازی PES 2010 و در پوشه ی IMG اونو Paste کنید تا جایگزین فایل اصلی بشه. البته برای اینکه فایل اصلیتون از دست نره قبل از این کار فایل dt0e.img مربوط به PES 2010 رو در جایی دیگه کپی کنید تا از بین نره. بعد از تماشای خل چل بازی بازیکنا برای اینکه همه چیز به حالت اولیه برگرده از فایل dt0e.img که قبلا در جایی دیگه کپی گرفته بودید رو دوباره سر ای اصلیش یعنی در محل نصب بازی PES 2010 و در پوشه ی IMG کپی کنید.
البته این کار رو میتونید برعکس هم انجام بدین با این تفاوت که در PES 2011 بازیکن وسط زمین بازی رو شروع نمیکنه و همون جا ثابت وایساده اما بازیکنای دیگه همچنان در حال دیوونه بازین...!


10) منحرف کردن توپ کاشته شده به وسیله ی دروازبان !
این ترفند هم یکی دیگه از اون ترفند ها و البته سوتی های PES 2011 هست. اگه دقت کرده باشین در زمانی که حریف شما صاحب ضربه ی ایستگاهی باشه هیچکدوم از بازیکنای شما نمیتونن از یک شعاع معین به بعد به توپ نزدیک بشن یعنی مثل این میمونه که دور توپ کاشته شده رو یک حصار نامرئی دایره ای شکل گذاشتن و هیچکس از بازیکنای شما نمیتونن از این حصار رد بشن. اما هیچکس هیچکس هم که نه! فقط یک نفر از بازیکنای شما میتونه این حصار رو بشکنه و به توپ کاشته شده نزدیک بشه و اون کسی نیست جز جناب دروازبان! خوب در واقع این یکی از سوتی های بزرگ PES به شمار میره. حالا به طریق زیر عمل کنید:
در زمانی که دوست شما صاحب یک ضربه ی ایستگاهی میشه اول از اون خواهش کنید که فعلا ضربه نزنه . خوب حالا فلش رو بیارین روی سر دروازبان این کار رو میتونید با دکمه های ترکیبی ( L1+R) انجام بدید. بعد از این کار دروازبان رو آروم آروم به سمت توپ کاشته شده نزدیک کنید . دقت کنید که باید این کار رو به صورت آهسته آهسته انجام بدین وگرنه دروازبان به سمت دیگه ای منحرف میشه . حالا اونقدر به توپ نزدیک بشید تا پای دروازبان توپ رو چند متر اونطرفتر پرت کنه. اما قسمت خنده دار این ترفند اینجاست که توپ جای دیگه قرار داره اما دیگه هیچ بازیکنی پشت اون قرار نداره یعنی اگه از محل جدید اقدام به شوت به طرف دروازه کنید توپ خود به خود و از همین محل جدید شوتیده میشه و بازیکنی هم که پشت توپ بود فقط ادای شوت زدن رو در میاره یعنی درواقع به هیچ و پوچ شوت میزنه!
حالا فرقی نمیکنه که ضربه ی کاشته حریف شما از چه نقطه ای باشه یعنی حتی موقعی که توپ از کنار دروازه حریف شروع میشه هم میتونید با دروازبان خودتون توپ رو منحرف کنید.


11) توپ های عجیب و غریب !

یکی از قابلیت های جدی بازی PES بازی با توپ های غیر عادی هست. این توپ ها به ترتیب به شکل : کیسه ، توپ والیبال ، شکلات ، روزنامه مچاله ، و بشکه هستند. برای آزاد کردن این توپ ها در منوی اصلی بازی وارد گزینه ی Extra Content بشید و سپس گزینه ی Balls رو انتخواب کنید در اینجا میتونید هر پنج توپ رو مشاهده کنید که باید اونا رو خریداری کنید اما بایستی حداقل امتیاز شما 300 باشه تا قادر به خرید یکی از توپا باشید . برای جمع آوری امتیاز هم باید جام ها یا لیگ های مختلف رو فتح کنید تا به امتیازات شما اضافه بشه و یا میتونید بازی های آنلاین انجام بدید تا امتیاز شما هم افزایش پیدا کنه. همچنین اگه بازی های دوستانه رو به صورت Community انجام بدید به ازای هر بازی 10 امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت.


روشهای گل زنی خفن در PES 2011

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:35 ب.ظ

1: گل در زمان شروع مجدد:

وقتی بازی از وسط زمین شروع میشه با این روشی که میگم میتونید یک گل زیبا رو به حریفتون بزنید:
بعد از اینکه پاس اول بازی داده شد (که این کار بصورت خودکار صورت میگیره) با یاری که توپ در اختیار اون هست بدون اینکه دکمه ی سرعت رو نگه دارین حدود یک یا دو قدم به سمت جلو حرکت کنین. سپس دکمه ی L1 رو نگه داشته و به سمت عقب پاس بدین یعنی یک پاس یک دو به عقب ( بعد از این کار خواهید دید بازیکنی که با اون پاس داده بودین به سرعت توی عمق حرکت میکنه . )
خب حالا با بازیکنی که توپ به اون رسیده کمی مکث کرده وسپس دکمه ی L1 رو نگه داشته و دکمه ی پاس تو عمق (یعنی دکمه ی مثلث) رو تا آخر فشار بدین تا یک پاس هوایی بلند به بازیکن اول برسه.
به این ترتیب مدافعین حریف جا میمونن و یک فضای خالی برای مهاجم شما ایجاد میشه.

حالا توپ پس از یک بار برخورد به زمین جلوی پای مهاجم شما خواهد افتاد . دیگه معطل چی هستین! گلش کنید...!

2 : گل از روی نقطه ی کرنری:

این هم یک روش باحال برا گل کردن کرنری هستش به این ترتیب که ابتدا از روی نقطه کرنری دکمه ی پاس رو تا آخر فشار بدین تا طبق شکل توپ به بازیکن کنار دروازه برسه.
بعد از رسیدن توپ به این بازیکن بلافاصله یک پاس یک ضرب به بیرون بدین تا توپ به یکی از مهاجما برسه.
و در نهایت توپ رو به گل تبدیل کنید.

3) سانتر زمینی :

نکته :( برای سانتر زمینی سه بار دکمه ی سانتر رو پشت سر هم فشار داده و بار سوم کمی نگه دارین)
به نظر من احتمال گل شدن سانترهای زمینی از سانترهای هوایی بیشتره . با توجه به سوتی های PES 2011 اکثر اوقات هنگام سانتر زمینی در کمال ناباوری توپ از فاصله ی میلیمتری مدافعین حریف رد میشه اونا به توپ نمیرسن
و در نهایت توپ احتمالا به آخرین بازیکن میرسه مثلا بازیکن های گوش .



کپی صورت بازیکن ها

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:33 ب.ظ

برای انجام این کار به طریق زیر عمل کنید.(فرض کنید میخواهیم چهره ی لیونل مسی رو روی کاکا جایگزین کنیم)

در منوی اولیه ی بازی گزینه ی Edit رو انتخاب کنید سپس گزینه ی Players سپس Edit Player رو انتخاب کنید حالا در منوی ظاهر شده تیم رئال مادرید و سپس کاکا رو انتخاب کنید. حالا در این منو باید گزینه ی آخر یعنی Base Copy رو انتخاب کنید و در نهایت بعد از زدن دکمه ی Next در کادر ظاهر شده لیونل مسی رو انتخاب میکنیم به این ترتیت شکل و ظاهر کاکا کاملا شبیه به مسی میشه.

نکته : با این کار نه تنها شکل صورت و ظاهر مسی بلکه تمام خصوصیات و قدرت های مسی هم به کاکا اعمال میشه.



چطور میشه پنالتی کامپیوتر رو مهار کرد؟

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:32 ب.ظ

زمانی که دارین با کامپیوتر فوتبال بازی میکنین اگه پنالتی به نفع کامپیوتر شد به این صورت عمل کنید به احتمال 80 درصد میتونید ضربه ی پنالتیشو مهار کنید. معمولا کامپیوتر پنالتیاشو زمینی میزنه پس در هنگام پنالتی ابتدا دروازبان رو حدودا یک قدم به سمت مثلا چپ ببرید در چنین حالتی کامپیوتر به احتمال بسیار زیاد توپ رو به سمت مخالف یعنی راست ( و البته زمینی) خواهد زد پس شما هم به همون سمت یعنی سمت راست و زمینی بپرید و توپشو مهار کنید.
نکته : برای پرش دروازبان به یک سمت باید دکمه ی مریع (یا همون شوت) رو هم نگه دارید.



پاس کاری صحیح در PES 2011

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:30 ب.ظ

 
یکی از بزرگترین سوتی های PES 2011 همین پاس کاری های مسخرشه که خیلی وقتا پاس به جای این که به یار برسه می ره وسط بیراهه! این پاس های مسخره واقعا اعصاب آدمو خورد میکنه.اگه فیلم های اول بازی رو نگاه کرده باشین یه صحنه ای هست که بازیکنای یک تیم یک ضرب و پی در پی با هم پاس کاری می کنن و در نهایت توپ رو به گل تبدیل می کنن. اما با وجود پاس کاری های مضخرف PES 11 چطور چنین پاس کاری های زیبایی ممکنه؟ بهتون می گم! برای این که پاس کاری هاتون خیلی دقیق تر بشه چاره ای ندارین جز اینکه از پاس های یک دو استفاده کنید . در پاس یک دو ، بازیکنی که پاس اول رو میده بلافاصله میره تو عمق. برای این کار اول دکمه ی L1 رو نگه داشته سپس اقدام به پاس دادن کنید! یا اینکه وقتی توپ در اختیار شماست دکمه ی L1 رو یکسره نگه داشته و در همین حال پاس کاری کنید. خواهید دید که پاس کاری چقدر دقیق تر میشه یعنی دیگه محاله که بازیکن پاس به بیراهه بده و یا پاسش کم جون باشه.
خلاصه این که این طوری پاس بدین ( پاس + L1 )
نکته : بهتره با مدافعین پاس یک دو ندین چون اینکار باعث میشه مدافعین به جلو کشیده بشن.

نکته 2 : اگه L1 رو نگه داشته و سپس پاس تو عمق بدین اونوقت پاس به شکل هوایی ارسال میشه. یا اگه L1 رو نگه داشته و شوت بزنید شوت به صورت چیپ زده خواهد شد. پس مراقب باشید هنگام پاس تو عمق یا شوت دکمه ی L1 رو رها کنید (مگر اینکه قصد پاس بلند یا چیپ داشته باشین)



پنالتی وضربه ازاد

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:29 ب.ظ

روش پنالتی زدن در PES 2012 :

باز یه PES جدید اومد و باز هم روش پنالتی زدنش تغییر کرد! از PES 2009 بگیر تا PES 2012 هیچ کدومشون روش یکسانی برا پنالتی زدن ندارن!

توی PES 2012 قضیه پنالتی زدنش اینه که هر چی شوت رو بیشتر پر کنید توپ ارتفاع بیشتری میگیره

مثال : فرض کنید میخواهیم توپ رو بزنیم گوشه پایین سمت راست (یعنی یه شوت زمینی و گوش)

برای این کار ابتدا جهت راست رو نگه میداریم سپس در همین حالت دکمه ی شوت رو یه سر سوزن پر میکنیم به این ترتیب توپ هیچ ارتفاعی نمیگیره و کاملا زمینی میره گوش

خب حالا اگه بخوایم توپ بره توی سه کنج سمت راست چی؟ برای این کار ابتدا جهت راست رو نگه داشته و در همین حالت دکمه ی شوت رو تا قبل از اینکه کاملا پر بشه فشار میدیم.

یعنی تقریبا در این حد :

البته بستگی به بازیکن هم داره . مثلا اگه با یه بازیکن آماتور همین قدر شوت رو پر کنین ممکنه بزنه بیرون. پس دقت کنید بازیکن در چه سطحی باشه

حالا اگه موافق باشین میریم سراغ ضربه آزاد :

ابتدا برین توی تمرین به این صورت : در منوی اولیه بازی روی گزینه ی Training وسپس Free Training رو انتخاب کنید و بعد یوزر و تیم مورد نظر رو انخاب میکنیم. (بهتره رئال وردارید چون میخوایم با کریس رونالدو امتحان کنیم)

حالا یه پاس بدین بعد استپ بزنید تا Training Menu باز شه. سپس از گزینه ی اول حالت Free Kick رو انتخاب کنید

سپس توپ رو در محل تعیین شده طبق عکس زیر میزاریم

قبل از ضربه زدن دوربین رو طوری تنظیم کنید که راستای توپ بین دو سر بازیکنای دیواره دفاعی بیفته طبق عکس زیر


خب حالا جهت پایین رو نگه میداریم و در همین حالت دکمه ی شوت رو به اندازه ی مطابق با عکس بالایی (همون عکسی که رونالدو داره شوت میزنه) پر میکنیم.

نکته بسیار مهم : هیچ وقت شوت رو تیکه تیکه پر نکنید این کار باعث میشه دقت شوت پایین بیاد و ممکنه شوت بره بیرون یا بخوره به دیواره دفاعی. اگه هم احساس کردید شوتو کم پر شده بلافاصله اقدام به پرتر کردنش کنید و هیچ تاخیری بین دوبار پر کردن نباید بدید. پس تا جایی که امکان داره شوت رو یه تیکه پر کنید یا حداقل اگه توی چند مرحله خواستید پر کنید اینکار رو بلافاصله انجام بدید و بین هییچ دو تیکه ای تاخیر ایجاد نکنید

با چندید بار ضربه آزاد زدن به این شکل قلق کار میاد تو دستتون



ضربه آزاد از فاصله ی خیلی نزدیک :

در زمانی که فاصله ی توپ با دروازه خیلی کمه یعنی تقریبا روی خط 18 باشه بهتره از این روش بزنیم . ابتدا دوربین رو مطابق شکل تنظیم کنید . یعنی دقیقا بین دروازبان و تیرک :

سپس جهت بالا رو نگه داشته و در همین حالت دکمه ی شوت رو یه تیکه و به مقدار زیر پر کنید :

به این ترتیب توپ به راحتی گل میشه .




دفاع

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:29 ب.ظ

دفاع در مقابل دریبل :

آیا از دست مسی و کریس خسته شدین؟ آیا قادر به مهارشون نیستید؟ چند تا گل روی دریبل های حریف خوردین تاحالا؟ آیا تاحالا شده به خاطر همین اعصابتون بهم بریزه بگین : این چه فوتبالیه ساختن. برم فیفا بازی کنم بهتره

ولی به راه ساده واسه مهار دریبل هست . باید پوششی دفاع کنید و از پرس الکی پرهیز کنید چرا که باعث میشه مدافع روی یه تغییر جهت کوچولوی حریف جا بمونه. برای دفاع کردن به صورت پوششی فقط کافیه دکمه ی R2 رو به همراه ضربدر (همون دکمه ی پاس) نگه دارید. در ضمن نباید دکمه ی سرعت رو نگه دارین.

البته این به این معنی نیست که دیگه مدافع تا ابد درییبل نمیخوره یعنی حتی با وجود این نوع دفاع هم ممکنه دریبل بخورین ولی احتمالش کمتره.
با این روش بازیکن پا به پای حریف حرکت میکنه و به محض این که احساس کرد میتونه توپو بگیره خودش پرس میکنه و به زیبایی توپو میگیره

دفاع در مقابل پاس به بیرون :

حتما براتون پیش اومده که حریفتون از گوشه و نزدیک به دروازه یه پاس عرضی میده و توپ به راحتی از کنار پای مدافعین شما رد میشه به یارش میرسه و در نهایت به گل تبدیل میشه. خب برای اینکه توپ به سادگی از مدافعین رد نکنه در لحظه ی پاس دکمه ی شوت و پاس (مربع و ضربدر) رو با هم فشار بدین اینظوری مدافعین سد راه توپ میکنن.

جلوگیری از پاس تو عمق :

خیلی وقتا پیش میاد که حریفتون به پاس تو عمق واسه مهاجمش میده و درحالی که مدافع شما حتی کمی جلوتر از مهاجم حریفه در کمال شگفتی توپ به مهاجم میرسه .

این به این دلیله که شما فلش رو میارین روی سری اون مدافع و این کار اشتباه محضه! هر وقت احساس کردین یه بازیکن حریف داره میره توی عمق اولا از پرس کردن بیجا روی بازیکنی که داره پاس میده پرهیز کنید (مگه این که احساس کنید این کار واقعا موثره) بهترین کار اینه که دکمه ی R1 به همراه ضربدر (یا همون دکمه ی پاس) رو نگه دارین . و زمانی هم که پاس تو عمق داده شد و مهاجم فقط در برابر یک مدافع شما به دنبال توپ بود هیچ وقت فلش رو روی سرش اوم مدافع نیارین بلکه همون دکمه ی های R1 و ضربدر رو همچنان نگه دارین تا توپ به احتمال زیاد به مدافع شما برسه .




ترفند های pes2012

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:23 ب.ظ

1) شوت رو پا :

اگه در هنگام زدن شوت دکمه ی L2 رو فشار بدید بازیکن یه شوت محکم و روپا میزنه

2) شوت بغل پا :

بلافاصله بعد از زدن شوت دکمه R2 رو بزنید. یادش بخیر چه گلایی توی PES 2010 با این روش میزدم! خوراک Van Nistelrooy بود!

3) شوت چیپ :

ابتدا دکمه ی L1 رو نگه داشته سپس دکمه ی شوت رو بزنید

4) پاس دادن به بازیکن دلخواه هنگام ضربه آزاد :

یکی از قابلیت های جدید و عالی PES 2012 اینه که ما میتونیم موقع ضربه آزاذ (یا هر ضربه ای که میخواد باشه چه کرنری چه خطا و چه ضربه شروع دروازه) تعیین کنیم که به چه بازیکنی پاس داده بشه .

برای این کار به وسسیله جهت های R ما میتونیم فلش رو بیاریم رو سر بازیکن مورد نظر با این کار ذوربین بازی به جای نمای رو برو از نمای کلی (همون نمای دید تماشاچی) نشون داده میشه سپس با دادن پاس توپ به بازیکنی که فلش رو سرش باشه میرسه . با این روش ما میتونیم حتی به بازیکن پشت سری هم پاس بدیم




تاکتیک های بازی

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-10:22 ب.ظ

1) استفاده همزمان از 4 ترکیب مختلف حین بازی :

خیلی وقتا ممکنه شما از چند نوع ترکیب بخواین تو بازیی استفاده کنین . مثلا یه ترکیب دفاعی دارین و یه ترکیب هجومی . خب حالا واسه اینکه مجبور نشین برا تغییر ترکیب استپ بزنین به این صورت عمل میکنیم. در واقع میخوایم کاری کنیم که وسط بازی و بدون توفق بازی یهو ترکیبمون رو عوض کنیم:

اول وارد منوی GAME PLAN میشیم . حالا به این قسمت توجه کنید

تو این قسمت شما 4 تا آیکون سرمربی میبینید. ما میتونیم روی هر کدوم بریم و سیستم مورد نظر خودمونو بچبنیم.

مثلا من روی هر کدوم از این مربی ها این سیستم ها رو میجینم :

روی مربی اولی :

مربی دومی :

مربی سومی :

مربی چهارمی :


و در نهایت واری بازی میشم. اما نکته اینجاست که توی بازی فقط ترکیب شماره یک اعمال میشه . حالا فرض کنید میخوایم وسط بازی از ترکیب شماره یک که فعلا روی اون هستیم بریم به ترکیب شماره ی 3 .

برای این کار در حین بازی دکمه ی Select + دایره رو بزنید ( دکمه ی سلکت همون دکمه ایه که کنار دکمه ی استارته) با این کار عکس مربی به همذاه شماره سیستم در گوشه پایین میاد و با زدن چند بار دکمه ی دایره ( در حالی که دکمه ی سلکت رو همچنان نگه داشتیم ) میتونیم بین سیستم های مختلف سوئیچ کنیم .




تکنیک

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-06:51 ب.ظ

اگه میخواین بازیتون عالی بشه پیشنهاد میکنم حتما این تکنیک رو یاد بگیرید چرا که بسیاری از جاها ممکنه بدردتون بخوره. با استفاده از این تکنیک میتونید دو سه بازیکن رو به راحتی جا بذارید. من که به شخصه این تکنیک رو خیلی زیاد تو بازی به کار میگیرم. این تکنیک چیزی شبیه پا عوض کردنه اما با استفاده از اون بازیکن علاوه بر پا عوض کردن جهت حرکت آن نیز 90 درجه تغییر پیدا میکن.

روش کار :

در حالی که با بازیکن به یک سمت مثلا به سمت جلو حرکت میکنید بدون اینکه دکمه سرعت یا همان R1 رو نگه داشته باشید و در حالی که فقط دکمه ی سمت جلو رو نگه داشته اید یک لحظه بسیار کوتاه دکمه ی جلو را رها کرده سپس مجددا دکمه جلو را فشار دهید و بلافاصله آن را رها کرده و به سرعت اینبار دکمه ی سمت پایین و یا دکمه ی سمت بالا را فشاردهید. البته این حرکت رو میتونید در جهات مختلف نیز انجام بدین فقط کافیه دو دکمه ای رو که به کار میبرید جهت های اونا با هم زاویه ی 90 درجه بسازند.مثلا دکمه ی بالا و دکمه ی چپ. به طور کلی میتونم بگم در هر جهتی که حرکت میکید همان جهت را دوباره بزنید سپس جهتی که با جهت قبلی زاویه ی 90 درجه داشته باشه. این تکنیک رو بازیکنانی که تکنیکشون در حد متوسط به بالا باشه میتونن انجام بدن ولی بازیکنای با تکنیک پایین قادر به انجامش نیستند.

تصاویر مربوط به این تکنیک:

یک تکنیک بسیار زیبا :

این تکنیک یکی از قشنگترین تکنیک های بازیه البته این تکنیک رو بهتره در شرایط خاصی بزنید . مثلا موقعی که بازیکن حریف از سمت بغل پا به پای شما در حال حرکته با این تکنیک میتونید اون بازیکن رو جا بذارید. این تکنیک به این صورته که بازیکن یک جا می ایسته سپس پای خودش رو روی توپ میزاره و پا و توپ رو هر دو به سمت عقب میبره سپس پا رو به همراه توپ با زاویه ی 90 درجه به طرف پای مخالف میبره و توپ رو از پشت پای مخالف رد میده. البته زدن این تکنیک بسگی به این داره که بازیکن پا راست باشه یا پا چپ . اگه پا راست بود توپ در نهایت به سمت چپ بازیکن هدایت میشه و برعکس.

روش کار :

ابتدا فرض میکنیم بازیکن مورد نظر پا راست باشد. در حالی که بازیکن به سمت جلو در حرکته فقط دکمه ی سرعت R1 رو نگه دارید و هیچ دکمه ی جهتی فشار ندهید تا این که بازیکن کاملا از حرکت بایستد. سپس در حالی که فقط دکه ی سرعت را نگه داشته اید یکبار جهت عقب و بلافاصله جهت سمت چپ بازیکن رو فشار بدید (اگر روی بازیکن به سمت راست باشه جهت راست بازیکن میشه فلش پایین دسته و جهت چپ اون میشه فلش بالای دسته) حالا اگه بازیکن پا چپ باشه به جای فلش سمت چپ بازیکن (و نه فلش سمت چپ دسته) فلش سمت راست بازیکن رو فشار میدیم.
به طور خلاصه میتونیم بگیم R1 + عقب + بالا (یا پایین)

تصاویر مربوط به این تکنیک:

برای مشاهده ی بهتر میتونید فایل Re Play اون رو از زیر دانلود کنید
برای مشاهده ریپلی ها باید بعد از دانلود فایلش رو ابتدا از حالت زیپ خارج کنید و بعد در My Document و در پوشه ی Konami سپس در پوشه ی Save کپی کنید.

در این صحنه میبینید که روبن چطور پویول رو جا میزاره!

نحوه ی دانلود: در صفحه ی باز شده بر روی دکمه ی Download Now کلیک کرده و سپس در صفحه ی بعدی صبر کنید تا شمارش معکوس به صفر برسد و در نهایت بر روی دکمه ی Download File Now کلیک کنید تا دانلود بشه.

دانلود RePlay

یک تکنیک زیبای دیگه :

این تکنیک هم یکی از زیباترین تکنیک های بازیه با استفاده از این تکنیک میتونید توپ رو از یک طرف باریکن حریف رد بدین و خودتون از طرف دیگه ی بازیکن حریف رد بشین. این تکنیک به این صورته که در حالی که توپ در اختیار پای راست هست ابتدا بازیکن پای چپ خودش رو یک قدم به طرف جلو برمیداره سپس با پای راست توپ رو به طور مایل از پشت پای راست رد میکنه. البته فرقی نمیکنه که اول از کدوم پا شروع کنه یعنی میتونه اول با پای راست یک قدم به جلو بره و سپس با پای چپ توپ رو رد کنه.
زدن این تکنیک از عهده ی هر بازیکنی بر نمیاد و فقط بازیکنانی با تکنیک بالا میتونن انجامش بدن مثل رونالدو یا روبن .
بهترین زمان برای به کار بردن این تکنیک موقعیه که بازیکن حریف از سمت روبرو و به طور مایل به سمت بازیکن شما در حرکته.
البته زدن این تکنیک کمی مشکله اما با تمرین زیاد میتونید اون رو به راحتی یاد بگیرید.

روش کار:

در حالی که با بازیکن به سمت جلو در حرکت هستید دکمه R1 رو نگه داری و هیچ دکمه ی دیگری حتی جهت را فشار ندهید تا بازیکن متوقف شود . سپس یکبار جهت عقب را زده سپس بلافاصله یکی از جهات مایل به جلو (مثل جلو و بالا با هم ویا جلو و پایین با هم) را فشار دهید.
به طور خلاصه : R1+ عقب + مایل به جلو

در بعضی از شرایط با وجود این که دکمه های مربوط به این تکنیک رو به درستی فشار میدید بازیکن به جای این تکنیک کار دیگه ای رو انجام میده به این صورت که ابتدا توپ رو به سمت عقب میکشه سپس توپ رو به طور مایل به سمت جلو هل میده که انجام هر یک از دو تکنیک بستگی به شرایط داره.

تصاویر مربوط به این تکنیک:

تکنیک های ساده :

تکنیک اول : در این تکنیک بازیکن در حالی که به یک طرف در حرکته یک پای خودش رو روی توپ میزاره و با پای دیگش به توپ و به سمت جلو ضربه کوچکی میزنه. برای انجام این تکنیک فقط کافیه در هر جهتی که حرکت میکنید دو بار پشت سرهم همان جهت را فشار دهید.

تکنیک دوم: در این تکنیک در حالی که روی بازیکن به سمت جلو هست ولی بازیکن همرا با توپ به سمت راست یا چپ خودش حرکت میکنه برای انجام این تکنیک در حالی که بازیکن به سمت جلو حرکت میکنه فقط دکمه ی R2 رو فشار بدهید تا بازیکن متوقف بشه و روی اون به سمت دروازه ی حریف بشه در حالی که دکمه ی R2 رو نگه داشته اید فلش سمت راست یا چپ بازیکن رو فشار بدید و اونو نگه دارید. (دقت کنید فلش سمت راست یا چپ بازیکن و نه دسته چون ممکنه فلش سمت راست بازیکن فلش سمت پایین دسته باشد پس منظور ما فلشی است که در سمت راست یا چپ بازیکن باشد نه فلش چپ یا راست دسته بازی )
اگه در زمانی که بازیکن با استفاده از این تکنیک به سمت راست (یا چپ) خودش در حرکت باشه یکبار دیگه دکمه ی سمت راست(یا چپ) رو فشار بدیم بازیکن یک حرکت تکنیکی زیبایی رو انجام میده که پیشنهاد میکنم خودتون امتحان کنید ببینید چی میشه!

دریبل زیدانی : در حالی که با بازیکن به سمت جلو در حرکت هستید هر چهار جهت رو به سرعت یکی پس از دیگری بزنید یعنی اول بالا بعد عقب بعد پایین و بعد هم جلو.

یک دریبل زیبا :

با استفاده از این دریبل بازیکن یک پای خودش رو روی توپ میزاره سپس حول همون پا خودش رو 180 درجه میچرخونه سپس با همون پا توپ رو به پشت هل میده و در آخر هم در همون جهت اول قرار میگیره و به حرکت خودش ادامه میده یعنی در کل بازیکن 360 درجه دور خودش میچرخه. اما این دریبل رو تنها بعضی از بازیکنا از جمله (( کارلوس توز)) انجامش میدن. روش انجام این تکنیک دقیقا مثل دریبل زیدانی هست یعنی اگر شما دریبل زیدانی رو با ((توز)) انجام بدین به جای حرکت زیدانی این دریبل زیبا رو اجرا میکنه. برای انجام این تکنیک هر چهار جهت رو یکی پس از دیگری فشار بدین

دریبل رونالدینیویی : در حالی که با بازیکن در جهت مایل به جلو حرکت میکنید یکبار دیگر همان جهت را فشار داده و بلافاصله جهت جلو را فشار دهید. البته جهت ها بستگی به پاراست یا پاچپ بودن بازیکن هم داره.

انداختن توپ از بالای سر بازیکنان حریف :

خیلی از دوستا کامنت گذاشتن که دقیقا چطور باید توپ رو از رو سر بازیکنا رد بدیم. در جواب باید گفت که اولا باید بازیکن مورد نظرتون حتما بازیکن با تکنیکی در حد کریس رونالدو باشه. ثانیا این حرکت رو بهتره در گوشه ی پایین یا بالا و در نزدیکی خط وسط زمین ( در زمین حریف ) انجام بدین . برای انجام این تکنیک باید دکمه ی R2 رو بزنید تا بازیکن متوقف بشه سپس بلا فاصله دکمه L2 رو رها کرده و به سرعت دکمه های عقب و جلو رو فشار یکی پس از دیگری بزنید. البته زدن این تکنیک کمی سخته که با تمرین زیاد قلقش تو دستتون میاد.
ریپلی این تکنیک رو میتونید از زیر دانلود کنید(زیر عکس)

دانلود ریپلی

حرکات فردی :

فریب دادن مدافعین و دروازبان : در حالی که با بازیکن در محوطه جریمه حریف حرکت میکنید یکبار دکمه ی شوت را نگه دارید و بلافاصله دکمه ی پاس را فشار بدید با این حرکت حریف فکر میکنه شما میخواین شوت بزنید و دروازبان هم واکنش نشون میده مدافعین هم با تکل زدن میخوان جلوی شوت شما رو بگیرن ولی شما فقط اونا رو فریب میدید و شوت نمیزنید! این حرکت در زمانی که شما با دروازبان حریف تک به تک میشید خیلی ممکنه به دردتون بخوره.

انواع سانتر: اگر هنگامی که با بازیکن در گوشه ی زمین حریف حرکت میکنید دکمه ی سانتر را فشار بدید بازیکن یک سانتر معمولی رو انجام میده . اگه دومرتبه دکمه ی سانتر رو پشت سر هم بزنید بازیکن یک سانتر کوتاه رو میزنه و اگه دکمه ی سانتر رو 3 بار یا بیشتر بزنید بازیکن یک سانتر زمینی رو انجام میده.

ضربه ی ایستگاهی : در هنگام ضربه ی آزاد دکمه ی L1 رو فشار بدید و اونو نگه دارید حالا اگه دکمه ی R1 رو یکبار بزنید یک بازیکن دیگه علاوه بر بازیکنی که در ابتدا پشت توپ قرار داشت اضافه میشه. در این حالت اگه در حالی که دکمه ی L1 رو نگه داشتید دکمه ی R1 رو فشار بدید جهت بازیکن دوم عوض میشه اگه باز هم دکمه ی R1 رو بزنیید همه چیز به حالت اول برمیگرده. حالا اگه میخواین بازیکن دوم اقدام به ضربه زدن یا سانتر کردن کنه کافیه دکمه ی L1 رو نگه دارین سپس ضربه بزنید.
اگه دکمه ی L1 رو نگه دارید و سپس دکمه ی پاس رو بزنید در این صورت بازیکن دوم یک پاس کوتاه به بازیکن اول میده.




چند ترفند جالب در PES 2010 :

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-06:48 ب.ظ

 

در این پست قصد دارم چندین ترفند جالب رو در مورد بازی Pro Evolution Soccer براتون توضیح بدم.

خب اول از ترفندها و قلق های بسیار جالب که کمتر کسی اونا رو بلده شروع میکنم سپس میرم سراغ ترفندهایی که ممکنه اکثرتون هم اونا رو بلد باشه. اما قبل از هر چیز قصد دارم نحوه ی زدن ضربه ی پنالتی رو خدمتتون عرض کنم چون متاسفانه در عین سادگی ممکنه خیلیاتون بلد نباشین.

1) نحوه ی زدن ضربه ی پنالتی در PES 2010 :متاسفانه خیلی از دوستامو دیدم که با وجود بازی عالیشون هنوز نمیدونن چطور باید پنالتی رو گل کنن! در واقع اونا به سبک PES 2009 پنالتی میزنن در نتیجه توپشون همیشه به وسط دروازه میره و دروازبان اگه از جاش تکون نخوره به راحتی توپو مهار میکنه. اما شیوه ی پنالتی زدن در PES 2010 با PES 2009 فرق داره.در PES 2009 شما توپ و جهت رو با هم و یک لحظه کوتاه فشار میدادین و بلافاصله اونو رها میکردین اما اگه به همین شیوه در PES 10 عمل کنین توپتون به وسط میره. پس برای پنالتی زدن در PES 10 به این صورت عمل کنید:
ابتدا دکمه ی شوت یا همون مربع رو نگه دارین سپس اون رو رها کرده و این بار دکمه ی جهت چپ یا راست رو نگه داشته و اونو رها کنید .
نکته: هرچی دکمه ی شوت رو بیشتر نگه کنید توپ بیشتر به سمت بالا میره و هرچی هم دکمه ی جهت رو بیشتر نگه کنید توپ بیشتر به راست یا چپ میره. در نتیجه اگه دکمه ی جهت یا شوت رو بیش از حد نگه دارید توپ به بیرون میره.
به طور کلی میتونیم بگیم دکمه ی شوت برای ارتفاع توپ و دکمه ی جهت (چپ یا راست) برای زاویه ی توپ به کار میره.
حالا اگه بخواین توپتون بره تو سه کنج بهتره دکمه ی شوت رو حدود کمتر از نیم ثانه نگه داشته سپس دکمه ی جهت راست یا چپ رو در حدود سه چهارم ثانیه نگه داشته و رها کنید.
علت اینکه دکمه ی جهت رو نسبت به دکمه ی شوت باید بیشتر نگه دارین اینه که طول دروازه فوتبال از ارتفاع اون بیشتره.

2) افزایش یا کاهش بازیکنان در دیواره دفاعی :هنگامی که تیم مقابلتون در حال زدن ضربه ایستگاهی باشه شما میتونید تعداد بازیکنای دیواره ی دفاعی خودتونو بیشتر کنید . برای این منظور دکمه ی L2 رو نگه داشته سپس جهت بالا رو یکبار فشار بدید. میبینید که یک بازیکن به دیواره ی دفاعی اضافه شد.حالا اگه در این حالت چند بار جهت بالا رو فشار بدین به همون تعداد ، بازیکن به دیواره ی دفاعی اضافه میشه. برای کاهش مجدد بازیکنای دیواره اینبارL2 رو به همراه جهت پایین فشار بدید.
نکته : در حالت اولیه تعداد بازیکنای دیواره دفاعی رو نمیتونین کمتر کنید . مثلا اگه تعداد دیواره دفاعی شما در حالت پیش فرض4 نفر باشه نمیتونین تعداد دیواره ی دفاعی رو به کمتر از 4 برسونید .

3) جلوگیری از پرش دیواره ی دفاعی :

اگه دقت کرده باشید متوجه میشید که بعد زدن ضربه ی ایستگاهی بازیکنای دیواره ی دفاعی همیشه به بالا میپرن . گاهی اوقات ما نیاز داریم که دیواره ی دفاعیمون از سر جاش تکون نخوره و نپره به خصوص اگه حریف قصد زدن شوت زمینی داشته باشه و در این حالت با پرش دیواره دفاعی توپ از زیر پاشون رد میشه.
برای جلوگیری از پریدن دیواره دفاعی فقط کافیه دکمه ی پاس یا همون ضربدر رو فشار داده و اونو نگه داریم به این ترتیب هیچ کدوم از بازیکنای دیواره دفاعی نخواهند پرید.

4) نحوه ی قرار دادن فلش روی سر دروازبان :

در حالت عادی تا زمانی که توپ در اختیار دروازبان نباشه ما نمیتونیم فلش رو بیاریم روی سر دروازبان به عبارت دیگه تا موقعی که توپ زیر پای دروازبان نباشه ما قادر نیستیم در نقش دروازبان ظاهر بشیم. در هنگام دفاع کردن به وسیله دکمه ی L1 ما میتونیم با آوردن فلش روی سر هر بازیکنی اون بازیکن رو کنترل کنیم اما هیچ وقت قادر نیستیم فلش رو بیاریم روی سر دروازبان چون حرکات و واکنش های دروازبان به صورت اتوماتیک و به وسیله ی کامپیوتر کنترل میشه. اما شاید شما بخواین دروازبان کاملا در اختیار شما قرار بگیره و حرکات اونو خودتون کنترل کنید. قبل از هر چیز بهتره چند نکته رو خدمتتون عرض کنم.
اگه به هنگام دفاع کردن فلش رو روی سر دروازبان بیارید اونوقت سایر بازیکنا به صورت اتوماتیک دفاع میکنن یعنی اینطور نیست که سایر بازیکناتون سر جاشون وایسند و هیچ واکنشی از خودشون نشون ندن بلکه کنترل اونا بدست کامپیوتر میفته. همچنین اگه به هنگام حمله کردن فلش رو بیارید روی سر دروازبان اونوقت باز هم کنترل سایر بازیکنا بدست کامپیوتر مییفته و اونا هم به صورت اتوماتیک درست مثل کامپیوتر حمله میکنن.
برای اینکه فلش بیاد روی سر دروازبان به صورت زیر عمل کنید:
در جریان بازی دکمه های L1 و R3 رو با هم فشار بدید به این ترتیب فلش میاد روسر دروازبان.
خب شاید میپرسید دکمه ی R3 دیگه کدومه؟ اگه به دسته ی بازیتون نگاه کنید دستتون یکی از دو حالت خواهد بود. حالت اول دسته شما دارای شوک هست و در حالت دوم هم بدون شوک. منظورم از شوک همون دو تا دکمه ی گرد و بزرگ و قارچ ماننده که در قسمت پایین دسته قرار داره شوک های دسته یه جورایی هم شبیه به جهت نما هستند . یعنی ما میتونیم اونا رو به سمت های مختلف بچرخونیم در نتیجه شوک های دسته از 4 دکمه تشکیل شدن که هرکدوم یک جهت خاص هستند. ولی به جز این 4 دکمه اگه دکمه ی شوک رو کاملا به داخل فشار بدیم متوجه میشیم که یک دکمه ی دیگه هم وجود داره که همون دکمه ی وسط شوکه . خوب حالا دکمه ی شوکی رو که در طرف راست دسته هست رو به داخل فشار بدید تا صدایی خاص به وجود بیاد . به این دکمه میگن دکمه ی R3 . و همین طور به دکمه ی وسط شوک سمت چپ میگن L3 . البته به دکمه ی R3 ، R هم گفته میشه و همین طور هم به L3 ، L گفته میشه.
حالا اگه دسته بازیمون شوک نداشت باید چه کار کرد؟ برای این کار در محل نصب بازی روی Settings کلیک کنید و به تب Controller بروید . در لیست دکمه های سمت راست ، اگه دقت کنید یکی مونده به پایین ترین دکمه کنارش علامت R وجود داره این همون دکمه ی مورد نظر ماست . حالا روی این دکمه یکبار کلیک کنید سپس دکمه ای رو که میخواین جایگزینش بشه رو انتخواب کنید (مثلا دکمه ی استارت یا سلکت) به این ترتیب در بازی دکمه ی L1 و دکمه ای رو که انتخواب کرده اید را با هم فشار داده تا فلش بیاد رو سر دروازبان.

5) ضربه ایستگاهی زمینی :

در هنگام ضربه ایستگاهی و یا ضربه ی کرنری اگه قصد دارید شوت زمینی بزنید فقط کافیه دکمه ی سانتر یا همون دایره رو به همراه جهت پایین فشار بدید . به این ترتیب توپ دیگه از روی زمین بلند نمیشه.

6) تمارض کردن :

در جریان بازی و هنگامی که توپ در اختیار شماست اگه دکمه های L2 و L1 و R1 رو با هم فشار بدید بازیکن صاحب توپ خودشو روی زمین میندازه و در واقع قصد فریب داور رو داره اما داور محترم که بسیار هوشیاره با نشون دادن یک کارت زرد به بازیکن میگه که ها چی فکر کردی ؟ من از تو زرنگترم!
خب من که به شخصه تاحالا نشده که وسط بازی تمارض کنم و داور هم گول بخوره . اگه بلدید چجوری داور رو گول بزنید ما رو هم بی خبر نذارین!

7) جا به جا کردن بازیکنان بین تیم های مختلف :

گاهی اوقات ممکنه تمایل داشته باشید یک بازیکن از تیم دیگه بیاد تو تیم شما بازی کنه مثلا تیم شما رئال مادرید هست ولی دلتون میخواد لیونل مسی هم تو تیمتون بازی کنه . برای این منظور در منوی اول بازی وارد گزینه ی Edit بشین سپس وارد گزینه ی Teams و بعد هم گزینه ی Register Plater رو انتخواب کنید . پس از انتخواب تیم مورد نظر مثلا رئال مادرید وارد یک منوی دیگه میشید در این منو گزینه ی Add رو انتخواب کنید حالا از کادر سمت راست میتونید بازیکن مورد نظرتون مثلا مسی رو انتخواب کنید . به این ترتیب لیونل مسی از بارسلونا به رئال مادرید منتقل میشه .
نکته : اگه به جای گزینه ی Add یکی از بازیکنا رو انتخاب کنید اونوقت بازیکن تیم مقابل جاش با اون عوض میشه مثلا اگه لاسانا دیارا رو انتخاب کنید و از سمت راست هم مسی ، اونوقت جای مسی و لاسانا دیارا با هم عوض میشه در نتیجه مسی میاد رئال و دیارا هم میره بارسا.
البته میتونید به جای یک بازیکن چندین بازیکن رو هم به یک تیم اضافه کنید به شرطی که نسبت به ظرفت بازیکنای اون تیم جا وجود داشته باشه که درغیر این صورت مجبورم که فقط جای بازیکنای دو تیم رو باهم عوض کنیم.

سوال: آیا میتونیم کاری کنیم که در یک بازی دوستانه با یک بازیکن همزمان توی دو تیم مختلف بازی کنیم؟ مثلا آیا میشه توی بازی دوستانه بین رئال و بارسلونا لیونل مسی هم تو رئال باشه و هم توی بارسلونا!؟
در جواب باید گفت بله میشه ولی چون توضیحش طولانیه اجازه بدید در ترفند شماره ی 9 براتون کامل توضیح میدم.

8) دعوت از بازیکن ها به تیم ملی :

اگه به تیم های ملی علاقه مندید ممکنه یکی از بازیکنای مورد علاقه تون توی لیست بازیکنای اون تیم وجود نداشته باشه مثلا به دلیل دعوت نشدن به تیم ملی یا خداحافظی اون بازیکن از تیم ملی . من که خودم تیم ملیم هلنده و همیشه با این تیم بازی می کنم اما چون به (( رود فانیستلروی )) علاقه زیادی دارم و تقریبا بدون اون نمیتونم خوب بازی کنم بنابراین این بازیکن رو که از تیم ملی خداحافظی کرده دوباره به تیم ملی دعوت میکنم.
برای این کار همانند ترفند شماره 7 وارد مسیر زیر بشید.
Edit\Teams\Register Player
بعد از انتخاب تیم ملی یکی از بازیکنای کم اهمیت رو انتخواب کنید سپس از کادر سمت راست که لیستی از بازیکنای اون تیم که در باشگاه های مختلف بازی میکنن ، بازیکن مورد نظرتون رو پیدا کنید و سپس اونو انتخاب کنید به این ترتیب جای بازیکن اول با بازیکن مورد علاقه ی شما عوض میشه و در واقع با این کار اون رو به تیم ملی دعوت کردید.

9) استفاده از یک بازیکن همزمان در دو تیم باشگاهی مختلف :

گاهی اوقات ممکنه مثلا تیم شما بارسلونا باشه و تیم دوستتون هم رئال مادرید . اما شما دوست داشته باشید که کریستیانو رونالدو هم توی تیم شما بازی کنه و هم توی تیم رفیقتون!
تنها راهی که میشه این کار رو انجام داد استفاده از تیم های مسترلیگ در بازی دوستانه ست. برای اینکه بهتر متوجه بشید کار رو با مثال شروع میکنیم . فرض کنید میخواهیم کاری کنیم که کریستیانو رونالدو در یک بازی دوستانه بین رئال و بارسا در هر دو تیم بازی کنه یعنی یه داداش دوقلوی دیگش تو بارسا باشه!
ابتدا رونالدو رو بیارینش تو بارسا ( این کارو در ترفند شماره 7 توضیح دادم ) . خوب حالا رونالدو فقط توی بارسا بازی میکنه و دیگه توی رئال نیست. در گام بعد ما باید این تیم بارسلونا که شامل رونالدو هم هست توی مسترلیگ ذخیره کنیم . برای این منظور در منوی اولیه بازی وارد گزینه ی MASTER LEAGUE بشید در مرحله ی بعد گزینه ی New Game رو انتخاب کنید . بعد از انتخاب تیم بارسلونا تمام منوهای Forward را رد کنید تا به یک منوی دایره ای شکل برسید . در اینجا گزینه ی Save رو انتخاب کنید تا تیم شما ذخیره شود. بعد از انجام این کار به منوی اصلی بازی برگردید . سپس وارد Edit شده و مجددا رونالدو را سرجای اصلیش یعنی رئال مادرید برگردونید . حالا یک بازی دوستانه رو بیارید اما قبل از وارد شدن به بازی و در گزینه ی Team Select یکی از تیم ها باید رئال مادرید باشه اما تیم دوم رو نباید بارسلونا انتخاب کنید بلکه باید از کادر بالایی ( که مربوط به لیگ ها و قاره ها هست ) گزینه ی Use Data رو انتخاب کنید سپس از کادر پایین گزینه ی Master League رو انتخاب کنید. حالا در منوی ظاهر شده تیم بارسلونایی که در مستر لیگ ذخیره کرده بودید و کریستیانو رونالدو هم در اون حضور داشت رو انتخاب کنید . حالا وارد بازی شده و حالشو ببرید !

البته میتونید به جای یک بازیکن چندین بازیکن رو هم به این شکل توی هر دو تیم بازی بدین بنابراین هیچ محدودیتی وجود نداره فقط ظرفیت اون تیم نباید پر بشه .

10 ) تغییر کاپیتان تیم :

برای تغییر دادن کاپیتان در منوی Game Plan وارد گزینه ی LineUp بشید. حالا بر روی بازیکن مورد نظر رفته و دکمه ی مریع یا همون شوت رو فشار بدین .ملاحظه میکنید که یک خط زرد رنگ در کنارش به وجود میاد.
بهتره بازیکنی رو به عنوان کاپیتان انتخاب کنید که TeamWork اون از بقیه بیشتر باشه. اگه دقت کرده باشید هنگامی که روی یه بازیکن میرید در کنار سایر بازیکنای موجود در زمین یه عدد ظاهر میشه و اگه روی یه بازیکن دیگه برین عدد سایر بازیکناهم تغییر میکنه . در واقع این عدد میزان همکاری اون بازیکن با سایر بازیکنا رو نشون میده.

11) چطور ضربه ایستگاهی بزنیم؟

شاید متداول ترین نوع ضریه ایستگاهی که زده میشه این باشه که با یه یازیکن یه پاس کوتاه بدی به کریس رونالدو یا ابراهیموویچ و اونم یه شوت سنگن حواله ی دروازه کنه که اگه فاصله ی توپ تا دروازه زیاد نباشه معمولا 80 درصد احتمال گل شدنش هست. برای این نوع ضربه ایستگاهی کافیه دکمه ی L1 رو نگه داشته سپس در همین حالت دکمه ی R1 رو بزنید تا یه بازیکن دیگه پشت توپ اضافه بشه سپس در حالی که L1 رو نگه داشته اید دکمه ی پاس رو بزین تا بازیکن پشن توپ یه پاس کوتاه به بازیکن اول بده . سپس بلافاصله L1 رو رها کرده و با بازیکن اولی در جهت مایل شوت محکمی رو بزنید.
اما این نوع ضربه آزاد رو نمیشه با هر بازیکنی زد . تنها با بازیکنایی میشه زد که هنگام ضربه آزاد از توپ فاصله میگیرن مثل کریستیانو رونالدو. اما اگه تیممون چنین بازیکنایی در اختیار نداشت چکار کنیم؟
من خودم همیشه با تیم هلند بازی میکنم. و کلا از این نوع ضربه ایستاگاهی زیاد خوشم نمیاد و معمولا هم ضرباتمو با وسلی اسنایدر و ون پرسی به صورت یه ضرب و کات دار میزنم.
برای این نوع ضربه ایستگاهی اگه با بازیکن پا راست قصد دارین توپ رو به سه کنج چپ دروازه بزنید ابتدا دوربین رو کمی عقب تر (سمت راست تر) از تیرچپ دروازه قرار بدین . حالا شوت رو تا کمی قبل از رسیدن به شیار اول پر کنید سپس بلافاصله جهت چپ رو تا رسیدن توپ به دروازه نگه دارید. اگه توپتون به دیواره دفاعی برخورد نکنه توپ به صورت کات دار به سمت دروازه میره.

یک نوع دیگه ضربه ایستگاهی هست که احتمال گل شدنش زیاده . البته این نوع ضربه رو بهتره هنگامی بزنید که فاصله توپ از دروازه خیلی کم باشه. برای این کار دوربین رو به سمتی ببرید که دروازبان در اون سمت نباشه یعنی در سمت مخالف اون ایستاده باشه. بهتره دوربین رو کمی عقب تر از تیرک قرار بدین . حالا جهت پایین رو نگه داشته و در همین حال دکمه ی دایره یا همون سانتر رو تا آخر فشار بدین به این ترتیب توپ از زیر پای بازیکنای دیواره ی دفاعی رو شده و وارد دروازه میشه.

12) باز کردن تیم های کلاسیک

در pes هفت تیم کلاسیک هم وجود داره یعنی هلند ، آلمان ؛ برزیل ، آرژانتین ، ایتالیا ، فرانسه و انگلیس .
برای باز کردن این تیم ها کافیه با تیم ملی اون کشور قهرمان Inter National Cup بشید. مثلا اگه میخواین تیم هلند کلاسیک باز بشه باید با تیم ملی هلند اصلی قهرمان Inter National Cup بشید. اگه حوصله این کار رو ندارین پیشنهاد میکنم بازی رو روی لول Begining گذاشته و بازی رو هم 5 دقیقه ای کنید تا زودتر قهرمان بشید.

13) شوت بغل پا

هنگامی که با بازیکن به سمت بالا یا پایین و در پشت محوطه جریمه در حرکت هستید با یک شوت بغل پا میتونید کار رو تموم کنید. برای این کار در حالی که به سمت مثلا بالا درحرکتی هستید در همون جهت بالا شوت بزنید سپس بلافاصله دکمه ی R2 رو نگه دارید. همچنین هنگامی که از گوش راست یا چپ دروازه به طور مستقیم و در درون محوطه ی جریمه به طرف دروازه در حرکتید در جهت پایین یا بالا (اگه بازیکن در نیمه پایین زمین بود جهت پایین و اگه در نیمه ی بالا بود جهت بالا) شوت رو تفریبا تا آخر فشار داده سپس دکمه ی R2 رو نگه دارید تا توپ از همون جهت وارد دروازه بشه.

1۴) عوض کردن ناگهانی سیستم بازی :

بعضی وقت ها شما مایلید که با دو یا سه تا سیستم متفاوت بازی کنید بدون اینکه وسط بازی استپ بزنید و سیستم خودتونو تغییر بدید . یعنی میخواین که دو یا سه سیستم متفاوت رو از قبل چیده باشید و وسط بازی یهو از سیستم اول به سیستم دوم یا سوم برید. برای این منظور در منوی Game Plan وارد گزینه ی Tactics شده سپس Strategy رو انتخواب کنید در این منو یکی از چهار گزینه رو انتخواب کنید مثلا گزینه ی آخر که معادل (( مربع + L2 )) هست.( معمولا هم این گزینه یعنی گزینه ی آخر به صورت No Strategy هست ). خوب حالا بعد از انتخواب این گزینه وارد یک لیست میشیم که دارای 10 گزینه هست . خوب حالا باید یکی از دو گزینه ی آخری یعنی Custom Setting A و یا Custom Setting B رو انتخواب کنیم . برای مثال اولی رو انتخواب میکنیم. بعد از انتخواب یکی از این دو گزینه وارد یک منوی دیگه میشیم که شامل Set Formation و Team Style هست . حالا با این دو گزینه سیستم مورد نظر خودتون رو بچینید. در واقع این سیستمی که میریزید سیستم اصلی شما نیست بلکه سیستم ثانویه شما در بازیه یعنی تا زمانی که اون رو توی بازی فعال نکنید این سیستم به تیم اعمال نمیشه. اگه دقت کنید ما این سیستم رو روی ((مربع + L2 )) تنظیم کردیم در نتیجه هر موقع که میخوایم سیستممون رو به این سیستم ثانویه تغییر بدیم باید دکمه های مربع + L2 رو وسط بازی فشار بدیم تا فعال بشه در این صورت در گوشه پایین صفحه میبینیم که این دکمه فعال شده.

(البته در این عکس دکمه ی مربع به صورت علامت ایکس نشون داده شده که معادل همون مربع در پلی استیشن میشه.)

بعد از فعال سازی این دکمه بازیکنان تیم ناگهان از سیستم اصلی به سیستم ثانویه تغییر پیدا میکنن.

حالا اگه بخوایم باز هم یک سیستم ثانویه ی دیگه رو بچینیم به عبارتی دیگه اگه قصد داشته باشیم تو بازی با سه تا سیستم مختلف کار کنیم Custom Setting B رو نیز فعال کنید یعنی مثلا میتونید اون رو روی (( مثلث + L2 )) تنظیم کنید و سپس بعد از چینش سیستم ثالت! به مانند قبل اون رو توی بازی فعال کنید.

سوال: چطور میشه سیستمی رو که از قبل کپی و سیو کرده بودیم رو بر روی Custom Setting A و یا Custom Setting B کپی کنیم؟

فرض کنید شما قصد دارید که با سه تا سیستم مختلف بازی کنید . بنابراین هر سه تا سیستم رو از قبل سیو کرده باشید . سیستم اصلیتون (Curren Setting) رو که به راحتی میتونید کپی کنید اما سیستم های ثانویه رو چطور کپی کنیم تا دیگه مجبور نباشیم اونو از اول بچینیم.
خیلی سادست! در منوی Data Management ور در قسمت Copy Data میبینید که در زیر Current Setting گزینه های Custom Setting A و Custom Setting B هم وجود داره که همون سیستم های ثانویه ی ما هستند . فقط کافیه سیستم های سیو شده رو بر روی اونا کپی کنیم.

اما فراموش نکنید که باید در قسمت استراتژی که در بالا گفته شد اونا رو روی یکی از 4 استراتژی تنظیم کنید.

۱۵) سانتر دقیق :

اگه قصد دارین بازیکن سانتر دقیقتری رو انجام بده بلافاصله بعد از پر کردن دایره جهت عقب رو فشار بدین به این ترتیب سانتر به صورت کشیده قوس دار و دقیق به سمت مهاجمین ارسال میشه.

۱۶) پاس آزاد :

شاید گاهی اوقات نیاز باشه یک پاس رو دقیقا به یک محل ارسال کنیم حتی اگر هیچ بازیکنی اونجا قرار نداشته باشه یا به عبارتی یک پاس بی هدف رو بزنیم. برای این منظور اگه دکمه ی R رو در هر جهتی بگیریم بازیکن توپ رو دقیقا به همون سمت پاس میده منظورم از دکمه ی R همون دکمه ی قارچی شکل سمت راستیه. دقت کنید اگه با دسته ی کامپیوتر بازی میکنید حتما از قبل دکمه ی Analog رو فعال کنید.

 

1۷) مربع های رنگی گوشه پایین چی هستن؟

اگه دقت کرده باشین در گوشه پایین و در کنار اسم بازیکنا یک نوار رنگی وجود داره که از 5 مربع رنگی مختلف تشکیل شده. در حالت پیش فرض مربع وسط اون یعنی زرد روشنه و در حالت فعاله. در واقع این رنگها نشون دهنده ی میزان دفاعی یا حمله ای بودن تیم هست. در نتیجه اگه مربع قرمز رنگ رو فعال کنیم تیم کاملا هجومی میشه همچنین اگه آبی رو فعال کنیم تیممون حالت تدافعی پیدا میکنه و سایر رنگها هم حالات مابین این دو حالت رو کنترل میکنه. برای فعال کردن سایر رنگها ابتدا دکمه ی L2 رو نگه داشته حالا با استفاده از دکمه های R1 و R2 میتونیم رنگهای دیگه رو جایگزین کنیم.

1۸) دروازبان آویزان بر تیرک!

البته این ترفند فقط جنبه ی نمایشی داره و به هیچ درد دیگه ای نمیخوره . با این ترفند دروازبان تیرک افقی رو با دستاش میگیره و خودشو آویزون میکنه! برای این کار ابتدا به وسیله ی دکمه های R3 + R1 فلش رو بیارین روی سر دروازبان . اگه متوجه نشدین نحوه ی آوردن فلش روی سر دروازبان رو در ترفند شماره ی 4 کامل توضیح دادم. بعد از این کار دروازبان رو دقیقا روی خط دروازه قرار بدین حالا یکبار دکمه ی مربع فشار داده و کمی نگه دارین تا تا دروازبان آویزون تیرک بشه.




زیباترین تکنیک بازی PES 2011 :

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:سه شنبه 7 شهریور 1391-06:33 ب.ظ

 

این تکنیک بدون شک زیباترین و کارآمد ترین تکنیک این بازی به حساب میاد.این تکنیک علاوه بر این که بسیار زیباست مدافعین رو باهاش میشه به راحتی جا گذاشت. در ضمن این تکنیک رو همه ی بازیکنان PES میتونن انجام بدن.

این تکنیک به این صورته که ابتدا بازیکن توپ رو بین دو پاش قرار میده سپس با پای راست توپ رو از پشت پای چپ غلتانده وسپس با پشت پای چپ تو رو از پشت سر به سمت بالا و متمایل به جلو پرتاب کرده به طوری که در نهایت توپ از جلو خود بازیکن به زمین برسه. (البته برای بازیکنان چپ پا میشه برعکس اون)

برای اینکه بهتر متوجه بشید به عکس زیر دقت کنید.

روش کار: در زمانی که توپ در اختیار بازیکن هست و در هر شرایطی ( چه بازیکن در حرکت باشد وچه ساکن باشد) دکمه ی L2 رو نگه داشته وسپس در همین حالت دکمه ی R رو دو بار پشت سر هم فشار بدید. (منظور از دکمه ی R دکمه ی قارچی شکل سمت راستیه که باید اون رو به داخل فشار داد.)
البته این تکنیک رو میتونید با دکمه های دیگه هم انجام بدین اما چون توضیحش طولانیه در زیر عکس توضیحش رو کامل میدم.
برای دانلود فایل
Replay این تکنیک اینجا رو کلیک کنید. پس از دانلود اونو از حالت زیپ خارج کرده و سپس درآدرس My Documents/KONAMI/ Pro Evolution Soccer 2011 /Save کپی کنید .




تنظیم تکنیک ها بر روی دکمه :

نویسنده :arshia yazdian
تاریخ:دوشنبه 6 شهریور 1391-08:39 ب.ظ

 

قبل از اینکه در این مورد توضیح بدم ابتدا وارد بازی و یا تمرین بشید. سپس در حالی که توپ در اختیار بازیکن قرار داره دکمه ی L1 رو نگه داشته و در همین حال یکبار دکمه ی R پایین رو بزنید. خواهید دید که بازیکن توپ رو به سرعت به طرف چپ و راست برده سپس توپ رو کمی عقب کشیده و در نهایت به طور مایل به جلو هل میده. حرکات جالبیه نه؟ اما بهتره بگم این حرکت تنها یک تکنیک نیست بلکه مجموعه ای از چهار تکنیک مختلفه که به صورت پیش فرض و از قبل بر روی این دو دکمه تنظیم شده بود و به طور پیاپی انجام شد! اصلا شما میتونید کاری کنید که با همون دو دکمه به جای این چهار حرکت پی در پی ، حرکت یا حرکات دیگه ای رو پشت سر هم و پی در پی انجام بده!

همچنین اگه دکمه های L1 و R چپ رو با هم فشار بدین بازیکن سه حرکت تکنیکی پشت سر هم رو انجام میده که آخرین حرکتش دریبل زیدانیه. و در نهایت دکمه ی L1 به همراه سایر جهت های R هم حرکات تکنیکی دیگه ای رو انجام میده.

اگه یادتون باشه قبلا گفتم که چیزی در حدود 30 حرکت تکنیکی در 2011 PES وجود داره.
سوال : من از یکی از این تکنیک ها خوشم اومده و میخوام تو بازی انجامش بدم اما چطور میتونم این کارو بکنم؟

برای انجام این تکنیک ها ابتدا باید تکنیک مورد نظرتون رو روی دکمه ی مورد نظر تنظیم کنید. برای این منظور در منوی Game Plan گزینه ی Link Feints رو انتخاب کنید تا وارد منوی اون بشید . در این منو یک گزینه به نام Create New و سه گزینه به نام های Preset یک تا سه وجود داره و همون طور که میبینید گزینه ی اول اون در حالت فعاله.

خوب حالا اگه ما به جای اولی گزینه های دومی ویا سومی رو فعال کنیم حرکات تکنیکی که با L1 و جهت های R انجام میشد نیز تغییر پیدا میکنن . یعنی حرکات دیگه ای جایگزین اون میشن. حالا اگه قصد داشته باشید حرکات تکنیکی رو به صورت دستی تعیین کنیم باید بعد از انتخاب اون گزینه ی Edit Data رو انتخاب کنیم. اما برای اینکه تنظیمات Prese ها بهم نخوره بهتره گزینه ی Create New رو انتخاب کنیم تا یک Preset جدید ساخته بشه . حالا در این منو پس از انتخاب یک نام برای آن تنظیمات مورد نظر رو انجام میدیم. برای مثال میخواهیم کاری کنیم که بازیکن به وسیله ی دکمه های L1 و R بالا چهار حرکت زیر رو پشت سر هم انجام بده:

اول یک دریبل زیدانی ، سپس یک دریبل رونالدینیویی ، سپس تکنیک پا عوض کردن ، و سپس یک تو سر توپ کریس رونالدویی.

برای این منظور گزینه ی Right Stick Up رو انتخاب میکنیم تا وارد یک لیست بشیم. این همون لیست تمامی تکنیک های بازیه که با رفتن بر روی هر گزینه ویدئوی اون نیز نمایش داده میشه.


خب حالا باید دنبال دریبل زیدانی بگردیم که میشه همون گزینه ی اولی یعنی Roulette پس از انتخاب این گزینه ما باید تعیین کنیم که این حرکت از سمت چپ بازیکن انجام بشه و یا راست. پس از تعیین جهت دوباره وارد همون لیست میشیم که اینبار از ما میخواد تکنیک دوممون رو انتخاب کنیم . حالا باید اینبار دریبل رونالدینیویی و سپس جهت اون رو انتخاب کنیم که معادل گزینه ی Elastico هست .
(نکته: اگه گزینه ی
Exit رو انتخاب کنیم اونوقت فقط دریبل زیدانی باقی میمونه . یعنی اگه تو جریان بازی دکمه های L1 و R بالا رو بزنیم فقط دریبل زیدانی رو انجام میده.
به طور کلی ما میتونیم تا 4 حرکت تکنیکی رو روی هر یک از دکمه های ترکیبی تنظیم کنیم . یعنی مثلا اگه قصد داریم تنها دو حرکت تکنیکی رو انجام بده در بار سومی که وارد لیست میشیم گزینه ی
Exit رو انتخاب میکنیم.)
حالا برای افزودن تکنیک سوم که پا عوض کردنه گزینه ی
Running Step Over Dummy و سپس جهت تکنیک رو انتخاب میکنیم
در نهایت برای افزودن تکنیک چهارم (تو سر توپ) گزینه ی
Cross Over Turn رو به همراه جهت تکنیک انتخاب میکنیم .

حالا اگه در جریان بازی دکمه های ترکیبی L1 و R بالا رو با هم فشار بدید این چهار تکنیک رو پشت سر هم انجام میده. البته فراموش نکنید که در Link Feints گزینه ی اون رو به حالت انتخاب در بیارین.
برای سایر دکمه های جهت
R هم میتونید به همین شیوه تکنیک ها رو روی اون تنظیم کنید.
راستی اون تیکنیکی رو که در بالا واستون توضیح دادم و گفتم که زیباترین تکنیک بازیه هم در این لیست وجود داره که اسم این تکنیک هم
Rainbow Flick هست که میتونید اون رو بر روی دکمه ی L1 و یکی از جهت های R تنظیم کنید.

خوب با توضیحاتی که در مورد تکنیک ها واستون دادم دیگه نیازی نمیبینم مثل وبلاگ PES 2010 در مورد تک تک تکنیک ها توضیح بدم چون در لیست تکنیک ها شما میتونید تمامی تکنیک ها رو ببینید و به راحتی با فشردن دو دکمه ( که یکی از اونها L1 و دیگری جهت های R هست) اونها رو در بازی به کار بگیرید.

نظرات  (۲)

ممنونم از شما و وبلاگ خوبتون واقعا عالی بود
۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۰:۲۷ هونام سنگ
سلام ممنون از سایت خوب و ارائه مطالب عالیتون.موفق و پایدار باشید دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی