خنده,شادی ,سرگرمی

اگر اهل دلی باما صفا کن

خنده,شادی ,سرگرمی

اگر اهل دلی باما صفا کن

رمز و رازهای مثلث برمودا قسمت دوم

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ

wd

اسرار و رازهای نهفته در این منطقه از جهان، سابقه‌ای بس دراز دارد و در حقیقت با تاریخ قاره‌ی جدید آمیخته است. زیرا اولین حادثه‌ی مرموزی را که از این منطقه در تاریخ ثبت شده ...

اسرار و رازهای نهفته در این منطقه از جهان، سابقه‌ای بس دراز دارد و در حقیقت با تاریخ قاره‌ی جدید آمیخته است. زیرا اولین حادثه‌ی مرموزی را که از این منطقه در تاریخ ثبت شده به سر «کریستف کلمب» آمده است:
کریستف کلمب در اواخر سپتامبر ۱۴۹۲ در سفری که سر از قاره جدید در آورد، در قسمت غربی دریای سارگاسو، با از کار افتادن قطب‌نمای کشتی مواجه شد. این اختلال الکترومغناطیسی پس از گذشت ۵ قرن هنوز در هوا و دریای این منطقه از مثلث قطع نشده بلکه با افرایش وسایل ارتباطی، آوازه آن به تمام اقصی‌نقاط جهان رسیده است. با تأسیس کشتی‌های بخار و مدرن تراکم ترافیک دریایی، هر روز خبر از غرق شدن تعداد تازه‌ای از کشتی‌های اقیانوس‌پیما در آب‌های سفید مثلث به گوش می‌رسید. اخبار مربوط به غرق شدن کشتی‌ها به قدری عجیب و باور نکردنی بود که نخست با تردید تلقی می‌شد ولی با غرق شدن ناوچه‌ها و زیر دریائی‌ها تردید از بین رفت.

افزایش روز افزون این حوادث، ایالات متحده را بر آن داشت که اقدامات جدی‌تری در این زمینه بنماید. در این میان یک گروه متشکل از ۵ هواپیمای جنگنده «تی بی ام» در مأموریتی از پایگاه نظامی «فورت لادردیل» در روز ۵ دسامبر ۱۹۴۵ که به وسیله ۵ افسر خلبان و ۹ هنر جوی پرواز هدایت می‌شدند، به صورت گروهی ناپدید گشتند. هواپیمای «مارتین مارینر» (پرقدرت‌ترین هواپیمای نجات آن زمان) برای نجات دادن آن‌ها فرستاده شد، اما آن هم به همان مصیبت دچار شد.

مثلث برمودا

حوادث مثلث برمودا ابعاد وسیعتری به خود گرفت و هر هواپیمایی که بر حریم آب‌های سفید تجاوز کرد به صورت مرموزی ناپدید شد. هر هواپیمایی که به قصد اکتشاف هواپیماهای ناپدید شده رفت خود نیز به حادثه مشابه آن گرفتار شد. ایلات متحده ناچار شد به این واقعیت اعتراف کند و از گوشه کنار جهان مغزهای متفکر را دعوت کرده و سمینارها و کنگره‌هایی تشکیل دهد. صدها دانشمند با امکانات وسیعی که آمریکا در اختیارشان قرار داد به تحقیق و پژوهش پرداختند. اینک نتیجه تلاش آن‌ها را بررسی میکنیم:

در نیمه دوم قرن بیستم که مثلث برمودا بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد، ده‌ها نفر از دانشمندان و پژوهشگران به منطقه مسافرت کرده و تحقیقات وسیعی نمودند و کتاب‌های پر ارجی را به رشته تحریر در آورده‌اند که اسامی برخی از آنها را در زیر می‌بینیم:

  1. افق نامریی، از: وینسنت گادیش
  2. این دنیای به هم پیچیده، از: جان گادوین
  3. بالهای پر ابهام، از:دیل تیتلر
  4. برزخ گمشده، از: جان والاس اسپنسر
  5. پدیده های غیر عادی مثلث برمودا، از: مانسون والنتین

برخی از دانشمندان گرداب‌های دریایی و چاه‌های هوایی را موجب بروز این حوادث دانسته‌اند ولی اگر این حوادث صرفا به دلیل گرداب‌های دریایی و چاه‌های هوایی اتفاق بیفتد، باید سرنخی از کشتی‌های غرق شده و هواپیماهای سقوط کرده به دست آید و حداقل بنزین و یا دیگر مواد سوختی آن موجب آلودگی آب دریا بشود تا در پروازهای اکتشافی حداقل محل وقوع حادثه معلوم شود. واضح است که از گم شدن یک کشتی در دریا بالاخره اثری می‌ماند که کشتی‌های تحقیقاتی آن علایم و آثار را جمع آوری کرده، محل علت بروز حادثه را کشف می‌کنند. در صورتی که در حوادث مثلث هیچ سر نخی به دست نیامده است!

Untitled-1

در ادامه به بیان برخی از دلایلی که می‌تواند موجب بروز این حوادث شود خواهیم پرداخت.

نقص فنی:

بعضی از دانشمندان خیال می‌کنند که نقص فنی در هواپیماها و کشتی‌ها موجب بروز این حوادث شده است. ولی دیگر دانشمندان می‌گویند: «گم شدن چندین زیر دریایی اتمی در غرب اقیانوس اطلس، مهم‌تر از آنست که با از کار افتادن آلات دقیق و یا نقص فنی توجیه شود».

اشتباه و عدم صلاحیت کاپیتانها:

برخی معتقدند که ممکن است خلبان‌ها و ملوان‌ها صلاحیت کافی برای هدایت هواپیما و کشتی را نداشته باشند و یا در محاسبه‌های خود دچار اشتباه شوند و چنین حوادثی روی دهد، که حوادث ناگهانی و مکرر و غیر قابل توجیه آن را رد می کند.

ترافیک سنگین:

برخی می‌گویند چون این منطقه بسیار محل رفت و آمد است، در نتیجه سنگینی ترافیک موجب بروز این حوادث است. ولی دیگران معتقدند که در هیچ نقطه‌ی دیگر چنین حوادث مبهم و مرموزی روی نمی‌دهد. ما باید فرق بگذاریم بین دریایی که قطعات کشتی شکسته را پس می‌دهد، با دریایی که هیچ سر نخی در اختیار ما قرار نمی دهد.

هوای متغیر و غیر قابل پیش بینی :

بعضی معتقدند چون هوای دریای کارائیب قابل پیش‌بینی نیست، ولذا گاهی یک مرتبه طوفانی برمی‌خیزد و حادثه‌ای به بار می‌آورد. ولی در گزارش‌ها روی این نکته تکیه شده که غالب حوادث در هوای کاملا صاف روی داده است.

خصوصیت جریان گلف استریم :

برخی از دانشمندان این حوادث را با جریان گرم «گلف استریم» و به خصوص تقاطع آن با جریان آبی استوایی مربوط می‌دانند. در صورتی که بیشتر این حوادث در دریای آرام «سارگاسو» روی می دهد.

آبهای سفید:

برخی معتقدند که بین این حوادث و آب‌های سفید رابطه‌ای هست که روی این تئوری در مقاله بعدی بحث خواهیم کرد.

نور سبز:

برخی از دانشمندان از نور سبزی که به داخل برخی هواپیماها در این منطقه نفوذ می‌کند، سخن می‌گویند و آن را موثر می‌دانند که روی این تئوری هم به طور کامل در مقاله بعدی بحث خواهیم کرد.

اشیاء نورانی :

جان اسپنسر، و گروهی دیگر از دانشمندان بین حوادث مثلث برمودا و بشقاب‌های پرنده ایکه در آن اطراف گاه و بیگاه دیده می‌شود رابطه قائل شده‌اند و معتقدند که آن‌ها را مخلوقات کرات دیگر برای دست یافتن به پیشرفت های تکنولوژی ما ربوده‌اند!

خارج از بعد زمان:

دکتر مانسون والنتین، که سالها منطقه را زیر نظر داشته است، می‌گوید:

انسانهایی که در داخل هواپیماها و یا کشتی‌ها در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند، به محلی خارج از بعد زمان و فضا پرتاب شده‌اند، و هم اکنون آنجا زنده‌اند.

قاره گمشده:

برخی معتقدند که قاره آتلانتیک و تمدن‌های غرق شده در آب‌های اقیانوس اطلس در این مثلث قرار دارد و آن‌ها چنین حوادثی را به وجود می‌آورند.

راز و رمزهای مثلث برمودا

اینها قسمتی از تئوریهایی است که در این بررسی گذرا توفیق گرد آوری‌اش را داشتیم. میتوانید برای توضیح بیشتر به مثلث برمودا نوشته چارلز برلیتز مراجعه فرمایید. نظر شما چیست ؟ آیا مثلث برمودا محیط مرموز و ماورا طبیعی است؟ یا دلیل علمی برای این حوادث وجود دارد ؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و منتظر مقاله بعدی ما باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی