خنده,شادی ,سرگرمی

اگر اهل دلی باما صفا کن

خنده,شادی ,سرگرمی

اگر اهل دلی باما صفا کن

مثلث برمودا قسمت اول، موقعیت جغرافیای

جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۵۳ ب.ظ

bermuda-triangle-02

مثلث برمودا که عجیب‌ترین و مرموزترین حوادث روی زمین در آن اتفاق می‌افتد، در غربی‌ترین بخش اقیانوس اطلس قرار دارد. حوادث مثلث برمودا هنوز هم صدها نفر از پژوهشگران دنیا را به خود جلب کرده، ...

مثلث برمودا که عجیب‌ترین و مرموزترین حوادث روی زمین در آن اتفاق می‌افتد، در غربی‌ترین بخش اقیانوس اطلس قرار دارد. حوادث مثلث برمودا هنوز هم صدها نفر از پژوهشگران دنیا را به خود جلب کرده، با تلاشی پی گیر برای کشف اسرار آن همّت گماشته‌‎اند ولی متاسفانه هرچه بیشتر تلاش می‌کنند، کمتر نتیجه می‌گیرند. و تا کنون تئوری مورد اعتمادی ارائه نکرده‌اند.

چارلز برلیتز که بیش از دیگران تلاش‌هایش مورد توجه قرار گرفته، چنین می‌نویسد:

« این اتفاقات همانقدر برای دنیای کنونی ما ناشناخته است، که قدرت رادیوم برای کیمیا‌گران قرن پانزدهم مبهم بود»

و در جای دیگر می‌گوید:

« با وجود اینکه بشر اکنون به بسیاری از ابهامات فضا پی برده و به گونه‌ایی زیرکانه جهان هستی را در اختیار دارد و به تمام رازهای گیتی دست یافته، هنوز سه پنجم کره زمین، یعنی ژرفای دریاها، همچون آتشفشان‌های برایش ناشناخته است.»

موقعیت جغرافیایی:

مثلث برمودا در غرب اقیانوس اطلس و در شرق فلوریدا و در شمال جزایر آنتیل و در جنوب جزایر برمودا قرار دارد. رأس این مثلث برمودا، میامی و سن‌خوان می باشد.
این مثلث به نام رأس آن که “جزایر برمودا” می باشد، به نام “مثلث برمودا” شهرت یافته است. این نام را برای نخستین بار آقای وینست گادیس مولف کتاب افق نامرئی بر این منطقه اطلاق کرده و سپس به همین نام مشهور شده است.

جزایر برمودا:

در شمال غربی اقیانوس اطلس در حدود ۳۶۰ جزیره کوچک وجود دارد که به جزایر برمودا معروف است. این جزایر که پایتخت آنها هامیلتون نام دارد بهشت اقیانوس اطلس نامیده می‌شوند، زیرا مناظر این جزایر بسیار زیبا و اقلیم آن‌ها نیز فرح انگیز است.

تصاویر زیبا از این جزایر در زیر آمده است:

تصاویر زیبا از جزایر برمودا

تصاویر زیبا از سواحل جزایر برمودا

تصاویر زیبا از جزایر برمودا

جزیره‌های بزرگ این مجمع الجزایر عبارتند از:

  • برمودا
  • سنت جورج
  • سنت دیود
  • گوپر
  • سومرس
  • لونگ ایسلاند

تقریبا ۲۰ جزیره مسکونی است و در حدود ۶۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد . اگر چه این جزیره‌ها گرمسیر است ولی هوای سالم و مطبوعی دارند. هنگامی که در نیویورک موسم برف‌ریزان است در برمودا سطح زمین سراسر از لاله پوشیده است. برمودا نوبَر سبزی‌ها و گل‌ها را در چلّه زمستان به ایالات متحده صادر می کند. این جزیره‌ها در سال ۱۵۱۹ توسط یک اسپانیایی به نام خوان دو برمودر کشف شد و در سال ۱۶۰۹ هنگامی که کشتی جورج سومرس در آن نواحی شکست، این جزیره‌ها توسط او به انگلستان تعلق یافت. جزیره برمودا که تقریبا ۲۳ درجه عرض شمالی و ۶۴ درجه طول غربی دارد، یکی از رأس‌های مثلث برمودا را تشکیل می‌دهد. دو رأس دیگر مثلث در میامی و سن خوان قرار دارد. بندر میامی در ساحل شرقی فلوریدا مهمترین شهر این ایالت و یکی از بنادر مهم ایالات متحده می‌باشد. فلوریدا با چهار میلیون جمعیت بیست و هفتمین ایالت بزرگ آمریکاست. سن خوان (سن ژوان) پایتخت پورتوریکو است. پورتوریکو با سه میلیون جمعیت یکی از جزایر بزرگ دریای کارائیب است که در شرق کشور دومینکین قرار دارد.

یک ضلع مثلث، از برمودا تا میامی تا پورتوریکو در مجاورت جریان گرم استوایی و ضلع سومش از پورتوریکو تا برمودا بر دریای سارگاسو قرار دارد. دریای سارگاسو منطقه عظیمی از قسمت شمال غربی اقیانوس اطلس است که دارای مشخصه رویش نوعی خزنده شناور به نام “سارگاسوم” می باشد، که این قسمت را از اقیانوس جدا می کند و کوه‌های مهیب زیر دریا را در اقیانوس تشکیل می‌دهد که قله بلندترین آن‌ها سر از زیر آب بیرون آورده جزایر آزورس را ایجاد می‌کند. این دریا به غیر از سواحل در بقیه نواحی تقریبا از هر جریانی عاری است. فنیقی‌ها و کارتاژها از هزاران سال پیش این دریا را آرام توصیف کرده‌اند. آدمیرالِ اهل کارتاژ، ۵۰۰ سال پیش از میلاد در رابطه با این دریا می گوید هیچ بادی کشتی را هدایت نمی کند! بیشتر حوادث مرموز و غیر قابل توجیه مثلث برمودا، در منطقه دریای سارگاسو اتفاق می افتد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی